6. PEATÜKK: KOHANDAMISVALIKUD

 

Võimekooride, rassi, klassi ja tausta kombinatsioon määrab teie tegelase võimalused mängus ning teie loodud isiklikud andmed eristavad teie tegelast kõigist teistest tegelastest. Isegi oma klassi ja võistluse piires on teil võimalusi täpsustada, mida teie tegelane suudab. Kuid mõned mängijad – DMi loal – soovivad astuda sammu kaugemale.

Mängija käsiraamatu 6. peatükis määratletakse kaks valikulist reeglistiku komplekti, mis võimaldavad teie karakterit kohandada: mitmeklassiline ja feats. Mitmeklassiline klass võimaldab teil klassid omavahel kombineerida ja feats on spetsiaalsed võimalused, mille saate valida selle asemel, et oma taseme tõstmisel oma võimete punkte suurendada. Teie DM otsustab, kas need valikud on kampaanias saadaval.

 

Mitmeklassiline klass võimaldab teil saada tasemeid mitmes klassis. See võimaldab teil segada nende klasside võimeid, et realiseerida märkide kontseptsioon, mis ei pruugi kajastuda ühes klassi standardses valikus.

Selle reegli abil on teil võimalus oma uues klassis igal tasemel edasi liikuda, selle asemel, et oma praeguses klassis taset saavutada. Karakterite taseme määramiseks liidetakse kõigi klasside tasemed kokku. Näiteks kui teil on viisardis kolm ja võitluses kaks taset, olete 5. taseme tegelane.

Tasemetel edasi liikudes võite jääda peamiselt oma algklasside liikmeks, kus teises klassis on vaid mõned astmed, või võite kurssi täielikult muuta, mitte kunagi tagasi vaadatud klassile, mille maha jätsite. Võib-olla hakkate isegi kolmandas või neljandas klassis edasi liikuma. Võrreldes sama taseme ühe klassi tegelasega, ohverdate mitmekülgsuse eest teatud tähelepanu.

EELDUSED

Uude klassi pääsemiseks peate täitma nii oma praeguse kui ka uue klassi võimete skoori eeldused, nagu on näidatud mängija käsiraamatu tabelis Multiclassing Eeldused . Ilma täieliku koolituseta, mille algaja tegelane saab, peate olema uues klassis kiire õppetöö, omades loomulikku võimekust, mida kajastavad keskmisest kõrgemad võimekuse hinded.

KOGEMUSPUNKTID

Kogemuspunkti maksumus taseme saamiseks põhineb alati teie kogu tähemärgitasemel, nagu on näidatud 1. peatüki tabelis Karakteri edendamine, mitte teie tasemest konkreetses klassis.

LÖÖGIPUNKTID JA TÄRINGUD

Saate oma uue klassi tabamuspunkte, nagu on kirjeldatud pärast 1. taset. Saate klassi 1. taseme tabamuspunkte ainult siis, kui olete 1. taseme tegelane.

Lisate kõigi oma klasside antud hititäringud, et moodustada oma kogumik. Kui Hit Dice on sama tüüpi, võite need lihtsalt kokku liita. Kui teie klassid annavad teile erinevat tüüpi Hit Dice’i, pidage neid eraldi arvestuses.

OSKUSTE BOONUS

Teie oskusboonus põhineb alati teie üldisel tähemärgitasemel, nagu on näidatud 1. peatüki tabelis Karakteri edendamine, mitte teie tasemel konkreetses klassis.

KOGEMUSED

Kui saavutate taseme muus klassis kui teie esimene, omandate ainult mõned selle klassi alustavad oskused. Lisateavet leiate mängija käsiraamatu 6. peatükist .

KLASSI OMADUSED

Kui saavutate klassis uue taseme, saate selle taseme omadused. Mõnel funktsioonil on aga mitmeklassilisuse korral lisareeglid. Lisateavet leiate mängija käsiraamatu 6. peatükist .

 

Feat tähistab talenti või eriala, mis annab tegelasele erilised võimalused. See kehastab koolitust, kogemusi ja võimeid, mis ületavad klassi pakutavat. Lisateavet leiate mängija käsiraamatu 6. peatükist .

Teatud tasemetel annab teie klass teile võime skoori parandamise funktsiooni. Valikulise feats-reegli abil võite loobuda selle funktsiooni kasutamisest, et võtta selle asemel oma valitud feat. Igat mängu saab võtta ainult ühe korra, välja arvatud juhul, kui selle kirjelduses on öeldud teisiti.

Selle feat saavutamiseks peate täitma kõik saavutusega seotud eeldused. Kui kaotate kunagi featuse eelduse, ei saa te seda feat kasutada enne, kui olete selle uuesti saavutanud.

 
D&D materjalid