Kõik peavad sööma.
Ükskõik, mis põhjusel te Gloomhavenisse tulete, siia maailma servale, see lihtne tõsiasi ei muutu kunagi. Palgasõdur ei saa võidelda tühja kõhuga.
Nii et kui Jekserah, Valrathi naine, kes kannab punast mantlit ja piisavalt kuldehteid, et sind kümne aasta jooksul ära toita, läheneb sulle “Uinuvas Lõvis” ja pakub sulle kümme kuldmünti, et sa leiaksid varga ja varastatud kauba tagasi… siis tundub see olevat sama hea ettekääne kui iga teine, et kaineks saada ja hakata oma arvet tasuma.
“See varas on võtnud mõned tähtsad dokumendid,” ütleb punanahaline kaupmees, tema saba ärritunult piitsutades. “Mind ei huvita, mida sa temaga teed. Lihtsalt tooge tagasi see, mis on minu oma.”
Jekserahi kirjelduse põhjal oli piisavalt lihtne ümber lüüa paar allee pätti ja saada teada varaste peidupaiga asukoht. Sa ei leia end palgasõdurina kaugel Gloomhavenis ilma, et oskaksid paar koljut lõhkuda. Niisiis on teie sihtmärk Black Barrow. Kõlab nagu tore koht.


#1 Black Barrow, #2 Barrow Lair
Kaupmehe taotlus
Valrathi kaupmees Jekserah on pakkunud teile kümme kuldmünti, et te saaksite varastatud kauba tagasi. Mõne kohaliku pätti rünnates olete avastanud, et varaste peidupaik on Black Barrow laibametsas.
Leidsite oma sihtmärgi käärkambrist, kuid ta lipsas minema. Teda jälitades kohtasid sa põhjuse, miks bandiidid just selle käärkambri valisid: elustunud luud. Siinsetel bandiitidel näib olevat mingi nekromantiline võim. Sellegipoolest tapsite nad ja nende ebapühad liitlased. Teie sihtmärk ei olnud surnute seas, kuid teid ootab sügavamal katakombides asuv käik.
Oled võitnud bandiitide komandöri. Midagi temas tundus ebaloomulik ja ta mainis teie lahingu ajal “hämarust” (Gloom). Leidsite komandöri kambrisse peidetud varastatud kirjarullid ja tagastasite need Jekserale kokkulepitud tasu eest.

#4 Crypt of the Damned
Otsides süngust (Gloom)
Bandiitide komandöri väljaütlemised teie lahingu ajal ei meeldi teile. Sõeludes lahingust jäänud veresauna läbi, leidsid sa peidiku kirjakesi. Nende peal oli kiri mõnes tundmatus arhailises keeles. Kirjarullide seast leidsite põhjapoolse maastiku kaardi. Still’i jõe kurv oli selgelt tähistatud kui huvipakkuv punkt. Mõtiskledes, kas tahate selle niinimetatud “Gloomi” kohta rohkem teada saada, otsustasite, et see koht võiks olla ka teie jaoks huvipunkt.
Kaart viis deemonite ja kultistide täis krüpti juurde. On selge, et bandiidid on seotud mingi kultusega. Teie saabumine häiris mingit rituaali. Rituaalkambrist leitud käsikirjade hulgas on märkmeid paari teise piirkonna võimupaiga kohta. Üks on märgitud, et seda on vallutanud kurjad ebasurnud. Paistab, et teil on võimalus sattuda kultuse heasse külge, aidates ohtu kõrvaldada. See võib aidata teil rohkem teada saada “Gloomi” kohta.
Deemon ja lõhe


#5 Ruinous Crypt, #10 Plane of Elemental Power
Lugusid krüptist
Uurides “Hämarust”, avastasite, et Black Barrow’i bandiidid on seotud mingi kultusega. Teie saabumine häiris mingi rituaali. Rituaalkambrist leitud käsikirjade hulgas on märkmeid paari teise piirkonna võimupaiga kohta. Üks neist näib olevat kultusega tihedalt seotud. Paistab, et teil on võimalus häirida rohkem kultuse tegevust.
Järgite kirjutisi iidsesse krüpti, mis arvatavasti on kultuse tegevusbaas. Rühm kultuslasi sooritas rituaalseid loitsusid musta, reaalsuses laiuva augu ees. Kuna kultistid ja nende käsilased on surnud, on pime lõhe nüüd uinunud.
Rift’i trippimine
Mõne kultisti tegevuse mahasurumisel puutusite kokku reaalsuses laiuva musta lõhega. Kultistid viisid lõhega läbi mingi rituaali, mis tõi sellesse reaalsusesse kohutavaid õudseid, hammaste ja küünistega vorme. Kuna kultistid ja nende käsilased on surnud, näib, et tume lõhe on nüüd uinunud. See ei ole siiski vähem häiriv. Sa viskasid sellele kivi ja kivi kadus olematusse. Peate tunnistama, et mõtlete, kas te ise suudaksite lõhesse siseneda ja kas te suudaksite üle elada reisi sinna, kuhu see kivi sattus. Kas sa julged lõhesse siseneda?
Reis oli vähem kui meeldiv. Niipea, kui te kohale jõudsite, tulid teile kallale deemonid, keda saatis vihane, mürisev hääl. Kui deemonid olid minema saadetud, kõneles hääl veel kord ja kutsus teid oma valdusse. Olles juba ühe usuhüppe teinud, otsustasite, et ei ole kahju teha veel üht. Hääle valduses seisis koletislik, sarviline ja hirmuäratav olend, kes hoidis käes kolmikpitsat ja seisis neljal kabjal. See palus teil tagasi hankida artefakt, muidu tapab see deemonlik olend teid.
Kaupmees



#3 Inox Encampment, #8 Gloomhaven Warehouse, #13 Temple of the Seer
Kaupmehe viha
Jekserah pakub sulle pärast esimese töö lõpetamist uut tööd. Inoxi hõim Daggeri metsas on rüüstanud paar tema pealinna suunduvat karavani. Ta küsis, kas te saaksite neist eeskuju teha.
Inoxi hõim on surnud. Olete teinud neist jõhkra eeskuju ja keegi ei ähvarda Jekserahi karavaneid veel mõnda aega. Sul ei ole just hea meel, et tapad vanemaid nende laste ees, aga Jekserah maksis sulle ikkagi.
Kaupmehe saladus
Kui te Jekserahi mõisast lahkusite, lähenes teile Quatryl’ist linna valvur. Ta ütles teile, et Jekserah on püüdnud Gloomhavenis sõjaväge kukutada ja plaanib midagi kurjakuulutavat. Valvur palus teie abi Jekserahi plaanide paljastamisel ja tema paljastamisel, kes ta tegelikult on.
Ladu oli täis ebasurnuid. Jekserah oli kasutanud teie tarnitud nekromantilist kera, et tõsta linnamüüride sees surnuid üles. Sa võitlesid end lao tagaruumi ja astusid Jekserahi vastu. Vahetult enne, kui ta aknast välja viskus, ütles ta teile, et tuleb tagasi koos leegioni ebasurnutega. Tema peatamiseks võid teda ise üles leida või paluda linnavahi poolt mainitud estheri võluri abi.
Südame soov
Sa pöördud mõne oma kontaktisiku poole seoses Jekserahi asukohaga ja saad lõpuks Suure Tamme Pühakojast kummalist teavet. Nad ütlevad, et kõrgel Valvemägedes on tempel, mis on pühendatud mõnele nähtamatule jõule, mis suudab vastata kõigile küsimustele, mida talle esitatakse. Nii palju valikuid, et teada saada, mida sa tahad!
Suure riskiga jõuate lõpuks templisse. “Ma kardan, et ma ei saa praegu külastajaid vastu võtta,” kostab ruumis kehatu hääl. Pärast seda, kui olete võitnud vastu koletisi, keda hääl teile ette heidab, teeb hääl teile pakkumise. “Ma vastan teile ühele küsimusele ja siis lahkute siit.” Mida sa valid? Suur võim, rikkus või nekromantide asukoht?
Nekromantiku asukoht on see. Hääl räägib pühamust Corpsewoodis.
Muud

#14 Frozen Hollow
Lummutaja
Kutsutud on võlur, seega tuleb leida võlur. Pärast teateid katlamaja piirkonnas asuvast estherist leiate end estheri naise eest.
Ta on teadaolevalt ekstsentriline ja ei tunne esialgu entusiasmi teid aidata. Kuid tänu teie abile, mis on saadud Copperneck’i mägedes asuvast külmunud õõnsusest, on Hail siiski uudishimulik ja valmis aitama teha, mida te tahate.