2. PEATÜKK: RASSID
Külaskäik Dungeonsi ja draakonite maailma ühte suurde linna – Waterdeep, Greyhawki vabalinn või isegi jube Sigil, uste linn – valdab meeli. Hääled lobisevad lugematutes erinevates keeltes. Kümnetes erinevates köökides küpsetamise lõhnad segunevad rahvarohkete tänavate ja halva kanalisatsiooni lõhnadega. Lugematute arhitektuuristiilidega hooned näitavad nende elanike mitmekülgset päritolu.
Ja inimesed ise – erineva suuruse, kuju ja värviga inimesed, kes on riietatud pimestavasse stiili ja varjundi spektrisse – esindavad paljusid erinevaid rasse, alates väiksematest poolikutest ja jämedatest kääbustest kuni majesteetlikult kaunite päkapikkudeni, kes segunevad mitmesuguste inimrahvuste seas.
Nende levinumate rasside liikmete seas on laiali tõeline eksootika: siin on massiivne draakonpoeg, kes tungib läbi rahvahulga, ja seal kaval lips, kes varitseb varjus varjatud silmadega. Rühm päkapikke naerab, kui üks neist aktiveerib nutika puidust mänguasja, mis liigub omal soovil. Poolpäkapikud ja poolorgid elavad ja töötavad koos inimestega, kuulumata täielikult kummagi vanema rassidesse. Ja seal, päikesevalgusest kaugel, on üksik drow – põgenik Underdarki maa-alusest avarusest, kes üritab liikuda maailmas, mis kardab omasuguseid. Mängija käsiraamat on rohkem informatsiooni ebatavaline võistlused.
VÕISTLUSE VALIMINE
Inimesed on levinumad inimesed D- ja D-maailmas, kuid nad elavad ja töötavad koos kääbuste, päkapikkude, poolikute ja lugematute teiste fantastiliste liikidega. Teie tegelane kuulub ühte neist rahvastest.
Mitte iga multiversumi intelligentne võistlus pole mängija juhitud seikleja jaoks sobilik. Päkapikud, päkapikud, poolikud ja inimesed on kõige tavalisemad võistlused selliste seiklejate tootmiseks, kes moodustavad tüüpilised peod. Teised võistlused ja alamvõistlused on seiklejatena vähem levinud.
Teie rassivalik mõjutab teie iseloomu paljusid erinevaid aspekte. See loob põhiomadused, mis eksisteerivad kogu teie tegelase seikluskarjääri jooksul. Selle otsuse tegemisel pidage meeles, millist tegelast soovite mängida. Näiteks poolik võiks olla hea valik kelmika kelmuse jaoks, kääbus teeb kõva sõdalase ja päkapikk võib olla salapärase maagia meister.
Teie iseloomujoon ei mõjuta mitte ainult teie võimete hindeid ja omadusi, vaid annab ka märke oma tegelase loo ülesehitamiseks. Selle peatüki iga võistluse kirjeldus sisaldab teavet, mis aitab teil mängida selle võistluse tegelast, sealhulgas isiksust, füüsilist välimust, ühiskonna tunnuseid ja rassilise joondumise suundumusi. Need üksikasjad on soovitused, mis aitavad teil oma tegelasele mõelda; seiklejad saavad oma võistluse normist suurel määral kõrvale kalduda. Kasulik viis mõelda oma tegelase taustale ja isiksusele tasub kaaluda, miks teie tegelaskuju erineb.
RASSILISED OMADUSED
Iga võistluse kirjeldus sisaldab rassilisi jooni, mis on selle rassi liikmetele ühised. Järgmised kanded ilmuvad enamiku võistluste tunnuste hulgas.
VÕIME SKOOR SUURENEB
Iga võistlus suurendab ühe või mitme tegelase võimekuse hindeid.
VANUS
Vanusekirjas on märgitud vanus, mil võistluse liiget peetakse täiskasvanuks, samuti võistluse eeldatav eluiga. See teave aitab teil mängu alguses otsustada, kui vana teie tegelane on. Oma tegelasele saate valida mis tahes vanuse, mis võib anda selgituse mõnele teie võimete skoorile. Näiteks kui mängite noort või väga vana tegelaskuju, võib teie vanus selgitada eriti madalat tugevuse või põhiseaduse skoori, samas kui kõrge vanus võib olla kõrge intelligentsuse või tarkuse arv.
JOONDAMINE
Enamikul võistlustel on kalduvus teatud joonduste poole, mida on kirjeldatud selles kirjes. Need ei ole mängijategelastele siduvad, kuid arvestades näiteks seda, miks teie kääbus on kaootiline, võib seadusliku kääbusühiskonna vastu trotsides aidata teil oma iseloomu paremini määratleda.
SUURUS
Enamiku võistluste tegelased on keskmise suurusega kategooria, kuhu kuuluvad olendid, kes on umbes 4–8 jalga pikad. Mõne võistluse liikmed on väikesed (2–4 jalga pikad), mis tähendab, et teatud mängureeglid mõjutavad neid erinevalt. Nendest reeglitest kõige olulisem on see, et väikestel tegelastel on raskusi raskerelvade käsitsemisega, nagu on selgitatud 5. peatükis.
KIIRUS
Teie kiirus määrab, kui kaugele saate reisides (8. peatükk) ja võitluses (9. peatükk) liikuda.
KEELED
Teie rassi tõttu saab teie tegelane rääkida, lugeda ja kirjutada teatud keeli. 4. peatükis on loetletud D&D multiversumi kõige levinumad keeled.
ALAMRASSID
Mõnel võistlusel on alamvõistlused. Alamrühma liikmetel on lisaks alamratsile määratud omadustele ka vanema rassi tunnused. Subratside vahelised suhted on rassiti ja maailmas väga erinevad. Dragonlance’i kampaania tingimustes elavad näiteks mägipäkapikud ja mäekääbikud koos ühe ja sama inimese erinevate klannidena, kuid unustatud riikides elavad nad üksteisest kaugel eraldi kuningriikides ja nimetavad end vastavalt kilbikääbasteks ja kuldpäkapikkudeks.
“Juba hilja, päkapikk!” tuli tuttava hääle krobeline serv. Bruenor Battlehammer kõndis oma surnud vaenlase selja taga, eirates tõsiasja, et raske koletis lebas tema päkapikusõbra peal. Vaatamata lisandunud ebamugavusele tulid kääbuse pikk, terav, sageli murtud nina ja halliribaline, ehkki endiselt tulipunane habe Drizztile teretulnud vaatepildina. “Teadsin, et leian teid hädas, kui ma tulen välja” otsisin teid! “
Iidse suursugususega rikkad kuningriigid, mägede juurtesse raiutud saalid, kirkade ja vasarate kajamine sügavatesse kaevandustesse ja lõõskavatesse sepikodadesse, pühendumus klannile ja traditsioonidele ning põletav vihk goblinide ja orkide vastu – need ühised niidid ühendavad kõiki kääbuseid.
LÜHIKE JA JÄME
Julged ja vastupidavad kääbused on tuntud kui osavad sõdalased, kaevurid ning kivist ja metallist töötajad. Ehkki nad seisavad tublisti alla viie jala kõrgused, on kääbused nii laiad ja kompaktsed, et võivad kaaluda sama palju kui ligi kaks jalga pikemad inimesed. Nende julgus ja vastupidavus sobivad kergesti ka mõne suurema rahva jaoks.
Kääbuse nahk varieerub sügavpruunist kuni heledama punase varjundiga, kuid kõige levinumad toonid on helepruun või sügav tan, nagu teatud maa toonid. Nende pikad, kuid lihtsates stiilides kantud juuksed on tavaliselt mustad, hallid või pruunid, kuigi kahvatutel kääbustel on sageli punased juuksed. Isased kääbused hindavad habet kõrgelt ja hoolitsevad hoolikalt.
PIKK MÄLU, PIKAD VIHA
Päkapikud võivad elada üle 400 aasta vanuseks, nii et vanimad elavad kääbused mäletavad sageli hoopis teistsugust maailma. Näiteks võivad mõned vanimad Citadel Felbarris (unustatud maailmade maailmas) elavad kääbused meenutada enam kui kolme sajandi tagust päeva, mil orkid linnuse vallutasid ja üle 250 aasta kestnud pagulusse ajasid. See pikaealisus annab neile perspektiivi maailmast, millest lühemaealised rassid, näiteks inimesed ja poolikud, puuduvad.
Päkapikud on kindlad ja vastupidavad nagu armastatud mäed, kes kannavad sajandite kulgu stoilise vastupidavuse ja väheste muutustega. Nad austavad oma suguvõsa traditsioone, viies oma esivanemad tagasi maailma kõige nooremate kindluste rajamisele ega loobu nendest traditsioonidest kergekäeliselt. Osa nendest traditsioonidest on pühendumus päkapikkude jumalatele, kes toetavad kääbuse ideaale: töökas töö, oskus lahingus ja pühendumine sepikule.
Üksikud kääbused on sihikindlad ja lojaalsed, truud oma sõnale ja otsustavad tegevuses, mõnikord ka kangekaelsuseni. Paljudel päkapikkudel on tugev õiglustunne ja nad unustavad aeglaselt kannatusi. Ühele päkapikule tehtud vale on kogu päkapiku suguvõsale tehtud vale, nii et see, mis algab ühe päkapiku kättemaksujahist, võib muutuda täieõiguslikuks klanni vaenuks.
KLANNID JA KUNINGRIIGID
Kääbuste kuningriigid ulatuvad sügavale mägede alla, kus päkapikud kaevavad kalliskive ja väärismetalle ning sepistavad imet. Nad armastavad väärismetallide ja peenete ehete ilu ja kunstilisust ning mõnes kääbuses käärib see armastus ahnuseks. Ükskõik, mis rikkust nad oma mägedelt ei leia, võidavad nad kaubanduse kaudu. Neile ei meeldi paadid, nii et ettevõtlikud inimesed ja poolikud poegad tegelevad kääbustoodetega sageli veeteedel. Usaldusväärsed teiste rasside liikmed on kääbusasulatesse oodatud, kuigi mõned piirkonnad on isegi nende jaoks keelatud.
Päkapikkude ühiskonna peamine üksus on klann ja päkapikud hindavad kõrgelt sotsiaalset seisundit. Isegi päkapikud, kes elavad omaenda kuningriigist kaugel, hoiavad oma klanni identiteeti ja sidemeid, tunnevad ära sugulased kääbused ning kutsuvad vande ja needusena oma esivanemate nimesid. Klannivaba olla on halvim saatus, mis kääbust tabada võib.
Teiste riikide päkapikud on tavaliselt käsitöölised, eriti relvamehed, soomukid ja juveliirid. Mõned saavad palgasõduriteks või ihukaitsjateks, keda on julguse ja lojaalsuse tõttu väga otsitud.
JUMALAD, KULD JA KLANN
Seikluselu alustavad päkapikud võivad olla ajendatud soovist aarde järele – enda huvides, kindla eesmärgi nimel või isegi altruistlikust soovist teisi aidata. Teisi päkapikke juhib jumaluse käsk või inspiratsioon, otsene kutsumus või lihtsalt soov tuua au ühele kääbusjumalale. Klann ja suguvõsa on samuti olulised motivaatorid. Päkapikk võib püüda taastada klanni kaotatud au, kätte maksta iidsele valele, mida klann kannatas, või teenida pärast pagendamist uue koha klannis. Või võib päkapikk otsida kirve, mille käes on võimas esivanem, kes on sajandite eest lahinguväljal kaotsi läinud.
PÄKAPIKU NIMED
Päkapiku nime annab klannivanem vastavalt traditsioonile. Iga korralikku kääbuse nime on põlvkondade jooksul kasutatud ja taaskasutatud. Päkapiku nimi kuulub sugukonda, mitte üksikisikule. Päkapikult, kes klanni nime kuritarvitab või häbistab, võetakse nimi ära ja seadusega keelatakse selle asemel mistahes päkapiku nime kasutamine.
- Meeste nimed:
- Adrik, Alberich, Baern, Barendd, Brottor, Bruenor, Dain, Darrak, Delg, Eberk, Einkil, Fargrim, Flint, Gardain, Harbek, Kildrak, Morgran, Orsik, Oskar, Rangrim, Rurik, Taklinn, Thoradin, Thorin, Tordek, Traubon, Travok, Ulfgar, Veit, Vondal
- Naiste nimed:
- Amber, Artin, Audhild, Bardryn, Dagnal, Diesa, Eldeth, Falkrunn, Finellen, Gunnloda, Gurdis, Helja, Hlin, Kathra, Kristryd, Ilde, Liftrasa, Mardred, Riswynn, Sannl, Torbera, Torgga, Vistra
- Klannide nimed:
- Balderk, Battlehammer, Brawnanvil, Dankil, Fireforge, Frostbeard, Gorunn, Holderhek, Ironfist, Loderr, Lutgehr, Rumnaheim, Strakeln, Torunn, Ungart
PÄKAPIKU TUNNUSED
Teie kääbustegelasel on valik kaasasündinud võimeid, osa kääbuslikku loodust.
Võime skoor suureneb. Teie põhiseaduse skoor suureneb 2 võrra.
Vanus. Päkapikud küpsevad inimestega samas tempos, kuid neid peetakse noorteks kuni 50. eluaastani. Keskmiselt elavad nad umbes 350 aastat.
Joondamine. Enamik päkapikke on seaduspärased, uskudes kindlalt korrastatud ühiskonna eelistesse. Nad kalduvad ka hea poole, omades tugevat ausa mängu tunnet ja veendumust, et kõik väärivad õiglase korra eelistest osa saama.
Suurus. Päkapikud on 4–5 jalga pikad ja keskmiselt umbes 150 naela. Teie suurus on keskmine.
Kiirus. Teie põhiline kõndimiskiirus on 25 jalga. Teie kiirust ei vähenda raske soomuse kandmine.
Darkvision. Maa-aluse eluga harjunud, on teil pimedates ja hämarates oludes parem nägemus. Hämaras valguses näete 60 jala kaugusel, nagu oleks ere valgus, ja pimedas, nagu oleks hämar valgus. Pimeduses ei saa värvi eristada, ainult hallid toonid.
Päkapikkude vastupidavus. Teil on eelis mürgivastaste visete salvestamisel ja mürgikahjustuste vastu (selgitus 9. peatükis).
Päkapikkude lahingutreening. Teil on oskusi lahingulõksude, käsipuude, kerge haamri ja sõjavasaraga.
Tööriista oskus. Oskuse omandate käsitööliste valitud tööriistade abil: sepatööriistad, õlletarvikud või müürsepa tööriistad.
Kivikavalus. Alati, kui teete kivitööde päritoluga seotud intelligentsuse (ajaloo) kontrolli, peetakse teid ajaloo oskuste valdajaks ja lisate tšekile oma tavalise oskustaseme asemel topelt oma oskustaseme.
Keeled. Saate rääkida, lugeda ja kirjutada Common and Dwarvish. Dwarvish on täis kõvaid kaashäälikuid ja roogahelisid ning need omadused levivad mis tahes muus keeles, mida kääbus võiks rääkida.
Alamrass. Kaks põhilist kääbuste alamrühma asustavad D&D maailma: kääbuskääbused ja mägipäkapikud. Valige üks neist abirihmadest.
KÄÄBUS MÄEST
Mäekääbikuna on teil teravad meeled, sügav intuitsioon ja märkimisväärne vastupidavus. Faerûni kuldpäkapikud nende võimsas lõunariigis on kääbuskääbikud, nagu ka pagendatud Neidar ja Krynni alandatud Klar Dragonlance’i keskkonnas.
Võime skoor suureneb. Teie tarkuse skoor suureneb 1 võrra.
Päkapiku sitkus. Teie löögipunkti maksimum suureneb 1 võrra ja see suureneb 1 võrra iga kord, kui saavutate taseme.
MÄGIPÄKAPIKK
Mägipäkapikuna olete tugev ja vastupidav, harjunud raske eluga karmil maastikul. Tõenäoliselt olete kõrgel küljel (päkapiku jaoks) ja kaldute heledama värvuse poole. Põhja-Faerûni kilbikääbused, samuti valitsev Hylari klann ja Dragonlance’i üllas Daewari klann on mägikääbused.
Võime skoor suureneb. Teie tugevuse skoor suureneb 2 võrra.
Päkapiku soomukite väljaõpe. Teil on kerge ja keskmise soomusega oskus.
“Ma pole kunagi ette kujutanud, et selline ilu oleks olemas,ütles Goldmoon pehmelt. Päevane marss oli olnud keeruline, kuid tasu lõpuks oli üle nende unistuste. Kaaslased seisid kõrgel kaljunukil muinasjutulise linna Qualinost kohal.Neli peenikest torni kerkis linna nurkadest nagu sädelevad spindlid, nende säravvalge kivi marmoreeris särav hõbe. Tornilt tornikiivrile ulatuvad graatsilised kaared tõusid õhku. Iidsete kääbusmetalliseppade meisterdatud, nad olid armee raskuse hoidmiseks piisavalt tugevad, kuid tundusid siiski nii õrnad, et neile valgustatud lind võib tasakaalu kukutada. Need helkivad kaared olid linna ainsad piirid; Qualinosti ümber polnud seina. Päkapikulinn avas armastuse kõrbes.
Päkapikud on maagiline maise armu rahvas, kes elab küll maailmas, kuid pole täielikult selle osa. Nad elavad eeterliku ilu kohtades, iidsete metsade keskel või hõbedastes tornides, mis sädelevad valgusest, kus õhu kaudu triivib pehme muusika ja tuuleiilil õrnad lõhnad. Päkapikud armastavad loodust ja maagiat, kunsti ja artistlikkust, muusikat ja luulet ning maailma häid asju.
SIHVAKAS JA GRAATSILINE
Oma ebamaise armu ja peente omadustega näivad päkapikud inimestele ja paljude teiste rasside esindajatele kummitavalt ilusad. Need on keskmiselt inimestest veidi lühemad, ulatudes tublisti alla 5 jala pikkusest veidi üle 6 jala. Nad on inimestest õhemad ja kaaluvad vaid 100–145 naela. Isased ja emased on umbes sama pikkusega ning isased on vaid veidi raskemad kui naised.
Päkapikkude värvus hõlmab inimese tavalist vahemikku ja hõlmab ka vaske, pronksi ja peaaegu sinakasvalget tooni nahka, rohelisi või siniseid juukseid ja silmi nagu vedelat kulda või hõbedat. Päkapikkudel pole näo- ja kehakarvu vähe. Nad eelistavad elegantseid erksavärvilisi rõivaid ja naudivad lihtsaid, kuid armasid ehteid.
AJATU VAATENURK
Päkapikud võivad elada tublisti üle 700 aasta, andes neile laia vaatenurga sündmustest, mis võivad lühema elueaga võistlusi sügavamalt häirida. Nad on sagedamini lõbustatud kui erutatud ja pigem uudishimulikud kui ahned. Nad kipuvad jääma eemale ja neid ei häiri väike sündmus. Eesmärgi poole püüdlemisel, olgu siis missioonil seiklemine või uue oskuse või kunsti õppimine, võivad päkapikud olla keskendunud ja järeleandmatud. Nad on aeglaselt sõbrunevad ja vaenlased ning veelgi aeglasemalt unustavad neid. Väikestele solvangutele vastavad nad põlgusega ja tõsistele solvangutele kättemaksuga.
Nagu noore puu oksad, on ka päkapikud ohu korral paindlikud. Nad usaldavad diplomaatiat ja teevad kompromisse, et lahkarvamused lahendada enne, kui need jõuavad vägivallani. On teada, et nad taganevad sissetungidest oma metsamajadesse, olles kindlad, et suudavad sissetungijad lihtsalt välja oodata. Kuid kui selleks vajadus tekib, paljastavad päkapikud ahtri võitluspoole, näidates oskusi mõõga, vibu ja strateegia abil.
VARJATUD WOODLAND REALMS
Enamik päkapikke elavad puude vahele peidetud väikestes metsakülades. Päkapikud jahivad ulukeid, koguvad toitu ja kasvatavad köögivilju ning nende oskus ja võlu võimaldavad neil end ülal pidada, ilma et oleks vaja maad koristada ja künda. Nad on andekad käsitöölised, kes meisterdavad peenelt töödeldud rõivaid ja kunstiobjekte. Nende kokkupuude võõraste inimestega on tavaliselt piiratud, ehkki mõned päkapikud elavad hästi ära, kui vahetavad meisterdatud esemeid metallide vastu (mille kaevandamine neil huvi pole).
Päkapikud, keda kohatakse väljaspool oma maid, on tavaliselt reisivad minstrelid, kunstnikud või targad. Inimülikud võistlevad päkapikkude juhendajate teenuste eest, et õpetada lastele mõõgad või maagiat.
AVASTAMINE JA SEIKLUS
Päkapikud asuvad seiklema hulgast. Kuna nad on nii pikaealised, saavad nad nautida sajandite pikkust avastamist ja avastamist. Neile ei meeldi inimühiskonna tempo, mis on päevast päeva rügemendis, kuid aastakümnete jooksul pidevalt muutuv, nii et nad leiavad karjääri, mis võimaldab neil vabalt reisida ja oma tempo seada. Päkapikud naudivad ka oma võitlusvõime kasutamist või suurema maagilise jõu saamist ning seiklemine võimaldab neil seda teha. Mõned võivad ühineda rõhumise vastu võitlevate mässulistega ja teised võivad saada moraalsete põhjuste eest võitlejateks.
PÄKAPIKKUDE NIMED
Päkapikke peetakse lasteks seni, kuni nad kuulutavad end täiskasvanuks, mõni aeg pärast sajandat sünnipäeva ja enne seda perioodi kutsutakse neid laste nimedega.
Täiskasvanuea väljakuulutamisel valib päkapikk täiskasvanud nime, ehkki need, kes teda noorena tundsid, võivad ka edaspidi lapse nime kasutada. Iga päkapiku täiskasvanu nimi on ainulaadne looming, ehkki see võib kajastada lugupeetud isikute või teiste pereliikmete nimesid. Meesnimesid ja naisnimesid ei tehta suurt vahet; siinsed rühmitused kajastavad ainult üldisi suundumusi. Lisaks kannab iga päkapikk perekonnanime, tavaliselt teiste päkapiku sõnade kombinatsiooni. Mõned inimeste seas reisivad päkapikud tõlgivad oma perekonnanimed ühiseks, kuid teised säilitavad päkapiku versiooni.
- Lapse nimed:
- Ara, Bryn, Del, Eryn, Faen, Innil, Lael, Mella, Naill, Naeris, Phann, Rael, Rinn, Sai, Syllin, Thia, Vall
- Meeste täiskasvanute nimed:
- Adran, Aelar, Aramil, Arannis, Aust, Beiro, Berrian, Carric, Enialis, Erdan, Erevan, Galinndan, Hadarai, Heian, Himo, Immeral, Ivellios, Laucian, Mindartis, Paelias, Peren, Quarion, Riardon, Rolen, Soveliss, Thamior, Tharivol, Theren, Varis
- Naiste täiskasvanute nimed:
- Adrie, Althaea, Anastrianna, Andraste, Antinua, Bethrynna, Birel, Caelynn, Drusilia, Enna, Felosial, Ielenia, Jelenneth, Keyleth, Leshanna, Lia, Meriele, Mialee, Naivara, Quelenna, Quillathe, Sari, Thia, Shan, Theseastra Vadania, Valanthe, Xanaphia
- Perekonnanimed (levinud tõlked):
- Amakiir (Gemflower), Amastacia (Starflower), Galanodel (Moonwhisper), Holimion (Diamonddew), Ilphelkiir (Gemblossom), Liadon (Silverfrond), Meliamne (Oakenheel), Naïlo (Nightbreeze), Sionnodal (Xiannodel)
PÄKAPIKU TUNNUSED
Teie päkapikkegelasel on mitmesugused loomulikud võimed, mis on tuhandete aastate pikkuse päkapiku täiustamise tulemus.
Võime skoor suureneb. Teie osavuse skoor suureneb 2 võrra.
Vanus. Ehkki päkapikud saavad füüsilise küpsuse umbes samas vanuses kui inimesed, ulatub päkapikk täiskasvanuks saamise mõistmiseni kaugemale füüsilisest kasvust, et hõlmata ka maiseid kogemusi. Päkapikk väidab tavaliselt täiskasvanuks saamist ja täiskasvanu nime umbes 100-aastaselt ning võib elada 750-aastaseks.
Joondamine. Päkapikud armastavad vabadust, mitmekesisust ja eneseväljendust, seetõttu kalduvad nad tugevalt kaose õrnemate aspektide poole. Nad hindavad ja kaitsevad nii teiste kui ka enda vabadust ning on sagedamini head kui mitte.
Suurus. Päkapikud ulatuvad alla 5 kuni üle 6 jala pikkuse kehaehitusega. Teie suurus on keskmine.
Kiirus. Teie põhiline kõndimiskiirus on 30 jalga.
Darkvision. Hämarate metsade ja öise taevaga harjunud nägemisvõimalused on pimedas ja hämaras. Hämaras valguses näete 60 jala kaugusel, nagu oleks ere valgus, ja pimedas, nagu oleks hämar valgus. Pimeduses ei saa värvi eristada, ainult hallid toonid.
Keen Senses. Teil on oskus tajuda.
Fey esivanem. Teil on eelis, kui hoiate ära viskeid võlumise vastu ja maagia ei saa teid magama panna.
Trance. Päkapikud ei pea magama. Selle asemel mediteerivad nad sügavalt, jäädes semiteadvusse, 4 tundi päevas. (Sellise meditatsiooni levinud sõna on “transs”.) Mediteerides võite unistada moe järgi; sellised unenäod on tegelikult vaimsed harjutused, mis on aastatepikkuse praktika abil muutunud refleksiivseks. Niimoodi puhates saate sama kasu, mida inimene teeb juba 8-tunnisest unest.
Keeled. Saate rääkida, lugeda ja kirjutada tavalisi ja päkapikke. Elvish on voolav, peene intonatsiooniga ja keeruka grammatikaga. Päkapikkirjandus on rikkalik ja mitmekesine ning nende laulud ja luuletused on teiste rasside seas kuulsad. Paljud bardid õpivad oma keelt, et saaksid lisada oma repertuaari Elvishi ballaade.
Alamrass. Muistsed lõhed päkapikkude vahel andsid tulemuseks kolm peamist alamrühma: kõrged päkapikud, puupäkapikud ja tumedad päkapikud, keda tavaliselt nimetatakse drow’iteks. Selles dokumendis esitatakse kaks neist alamkinnitustest, mille vahel valida. Mõnes maailmas jagunevad need alamklambrid veelgi (näiteks unustatud maailmade päkapikud ja kuupäkapikud), nii et kui soovite, võite valida kitsama alamrühma.
KÕRGE PÄKAPIKK
Kõrgpäkapikuna on sul terav mõistus ja valdad vähemalt maagia põhitõdesid. Paljudes D&D maailmades on kahte tüüpi päkapikke. Üks tüüp (kuhu kuuluvad Greyhawki hallid päkapikud ja oru-päkapikud, Dragonlance’i Silvanesti ja unustatud maailmade päkapikud) on ülemeelik ja tagasitõmbav, arvates, et nad on paremad kui päkapikud ja isegi teised päkapikud. Teine tüüp (sealhulgas Greyhawki kõrged päkapikud, Dragonlance’i Qualinesti ja Unustatud maailmade kuupäkapikud) on levinumad ja sõbralikumad ning neid kohtab inimeste ja teiste rasside seas sageli.
Faerûni päikesepäkapikud (neid nimetatakse ka kuldpäkapikkudeks või päikesetõusu päkapikkudeks) on vasest, mustast või kuldblondist nahast ja karvadest pronksist. Nende silmad on kuldsed, hõbedased või mustad. Kuupäkapikud (neid nimetatakse ka hõbehaldideks või hallideks päkapikkudeks) on palju kahvatumad, alabastri nahk on mõnikord sinise varjundiga. Neil on sageli hõbevalged, mustad või sinised juuksed, kuid harvad pole ka erinevad blondi, pruuni ja punase varjundid. Nende silmad on sinised või rohelised ja plekilised kullaga.
Võime skoor suureneb. Teie intelligentsuse skoor suureneb 1 võrra.
Päkapiku relvakoolitus. Teil on oskus pika mõõga, lühisõna, lühikese ja pika kaare osas.
Cantrip. Võlurite õigekirja loendist teate ühte oma valitud kanti. Intelligentsus on teie õigekirjavõime selle jaoks.
Lisakeel. Saate rääkida, lugeda ja kirjutada ühe enda valitud lisakeele.
PUUPÄKAPIKK
Puupäkapikuna on teil teravad meeled ja intuitsioon ning laevastiku jalad viivad teid kiiresti ja vargsi läbi põlismetsade. Sellesse kategooriasse kuuluvad Greyhawki ja Dragonlance’i Kagonesti metsikud päkapikud (grugach), samuti Greyhawkis ja unustatud riikides puupäkapikkudeks nimetatud rassid. Faerûnis on puupäkapikud (neid nimetatakse ka metsikuteks, rohelisteks või metsapäkapikkudeks) tagasihoidlikud ja umbusaldavad mitte päkapikke.
Puupäkapikkude nahk kipub olema vase varjundiga, mõnikord rohelise värviga. Nende juuksed kalduvad pruunide ja mustade poole, kuid aeg-ajalt on need heledad või vasevärvilised. Nende silmad on rohelised, pruunid või sarapuud.
Võime skoor suureneb. Teie tarkuse skoor suureneb 1 võrra.
Päkapiku relvakoolitus. Teil on oskus pika mõõga, lühisõna, lühikese ja pika kaare osas.
Jalgalaevastik. Teie põhiline kõndimiskiirus suureneb 35 jalani.
Metsiku mask. Võite proovida end varjata ka siis, kui teid varjab vaid kergelt lehestik, tugev vihm, langev lumi, udu ja muud loodusnähtused.
Regis poolik, ainus omataoline sadu miile suvalises suunas, lukustas sõrmed pea taha ja nõjatus vastu puutüve sammaldunud tekki. Regis oli isegi oma väiksema rassi standardite järgi lühike – lokkis pruunide lokkide kohevus vaevu kolme jalga jälgi koristamas, kuid tema kõht paksenes armastusest hea söögi või mitme vastu, kuna pakutavad võimalused ise. Kõverpulk, mis oli tema õngeritv, tõusis tema kohal üles, surus kahe varba vahele ja rippus vaikse järve kohal, peegeldudes suurepäraselt Maer Dualdoni klaasjas pinnas.
Kodumugavused on enamiku poolikute elu eesmärgid: rahu ja vaikne elamispind, kaugel koletistest ja armeedest rüüstamisest; lõõmav tuli ja helde eine; peen jook ja hea vestlus. Ehkki mõned poolikud elavad oma päevi kaugetes põllumajanduskogukondades, moodustavad teised rändavad ansamblid, kes reisivad pidevalt, meelitatuna avatud tee ja laia silmaringi abil uute maade ja rahvaste imede avastamiseks. Kuid ka need rändurid armastavad rahu, toitu, koldeid ja kodu, ehkki kodu võib olla vagun, mis mööda poriteed paiskab, või allavoolu ujuv parv.
VÄIKE JA PRAKTILINE
Pisike poolikud elavad maailmas, mis on täis suuremaid olendeid, vältides märkamist või takistades solvumist. Umbes 3 jala kõrgused näivad nad suhteliselt kahjutud ja on suutnud impeeriumide varjus ning sõdade ja poliitiliste tülide serval sajandeid ellu jääda. Nad kalduvad olema kindlad, kaaluvad 40–45 naela.
Halflingite nahk varieerub pruunist kuni kahvatu ja punakasvärviga ning nende juuksed on tavaliselt pruunid või liivakarvad ja lainelised. Neil on pruunid või sarapuu silmad. Pooled mehed mängivad sageli pikki kõrvetisi, kuid habe on nende hulgas haruldane ja vuntsid veelgi. Neile meeldib kanda lihtsaid, mugavaid ja praktilisi rõivaid, eelistades erksaid värve.
Pool praktilisust ulatub nende riietusest kaugemale. Nad hoolivad põhivajadustest ja lihtsatest naudingutest ning neil on vähe tähelepanu pööramiseks. Isegi kõige rikkamad poolikud hoiavad aardeid keldris lukus, mitte aga kõigile vaatamiseks. Neil on oskus leida probleemile kõige sirgjoonelisem lahendus ja neil on vähe kannatlikkust.
LAHKE JA UUDISHIMULIK
Poolikud on meeldivad ja rõõmsameelsed inimesed. Nad hindavad nii perekonna ja sõpruse sidemeid kui ka kolde ja kodu mugavusi, varjates väheseid unistusi kullast või hiilgusest. Isegi seiklejad nende seast seiklevad maailmas tavaliselt kogukonna, sõpruse, rännaku või uudishimu pärast. Neile meeldib avastada uusi asju, isegi lihtsaid asju, näiteks eksootiline toit või harjumatu riietusstiil.
Poolikud on kergesti haletsusväärsed ja vihkavad, kui näeme, et mõni elusolend kannatab. Nad on helded, jagavad rõõmsalt seda, mis neil on ka kitsastel aegadel.
SEGA RAHVA HULKA
Pooleldised oskavad sobituda inimeste, päkapikkude või päkapikkude kooslusesse, muutes end väärtuslikuks ja tervitatavaks. Neile omase varguse ja tagasihoidliku olemuse kombinatsioon aitab poolikutel soovimatut tähelepanu vältida.
Poolikud töötavad teistega hõlpsasti ja nad on oma sõpradele ustavad, olgu nad siis poolikud või muul viisil. Nad võivad näidata märkimisväärset metsikust, kui nende sõpru, perekondi või kogukondi ähvardab.
PASTORAALSED MÕNUSUSED
Enamik poolikuid elab väikestes rahulikes kogukondades, kus on suured talud ja hoolitsetud salud. Nad ehitavad harva omaenda kuningriike või hoiavad isegi palju maad üle oma vaiksete piire. Tavaliselt ei tunnista nad mingisugust poolikut aadlit ega autoritasu, selle asemel et perevanemad neid juhtida. Pered säilitavad oma traditsioonilised viisid vaatamata impeeriumide tõusule ja langusele.
Paljud poolikud elavad teiste rasside hulgas, kus poolikute raske töö ja lojaalsed väljavaated pakuvad neile rikkalikke hüvesid ja olenditega seotud mugavusi. Mõni poolkogukondlik kogukond reisib eluviisina, sõites vagunite või paatide juhtimisega ühest kohast teise ja alalise elukohata.
VÕIMALUSTE UURIMINE
Tavaliselt asuvad pooleldid seiklejate teele, et kaitsta oma kogukondi, toetada oma sõpru või uurida laia ja imestatud maailma. Nende jaoks on seiklus vähem karjäär kui võimalus või mõnikord ka vajadus.
POOLED NIMED
Poolel on ees-, perekonnanimi ja võib-olla ka hüüdnimi. Perekonnanimed on sageli hüüdnimed, mis jäid nii visalt kinni, et neid on põlvede kaudu edasi antud.
- Meeste nimed:
- Alton, Ander, Cade, Corrin, Eldon, Errich, Finnan, Garret, Lindal, Lyle, Merric, Milo, Osborn, Perrin, Reed, Roscoe, Wellby
- Naiste nimed:
- Andry, Bree, Callie, Cora, Euphemia, Jillian, Kithri, Lavinia, Lidda, Merla, Nedda, Paela, Portia, Seraphina, Shaena, Trym, Vani, Verna
- Perekonnanimed:
- Võsa, Goodbarrel, Greenbottle, High-Hill, Hilltopple, Leagallow, Tealeaf, Thorngage, Tosscobble, Underbough
POOLIKUD TUNNUSED
Teie pooleldi iseloomul on paljude teiste poolikutega ühiseid jooni.
Võime skoor suureneb. Teie osavuse skoor suureneb 2 võrra.
Vanus. Poolikas saab täisikka 20-aastaselt ja elab tavaliselt oma teise sajandi keskpaigani.
Joondamine. Enamik poolikuid on seaduslikult head. Reeglina on nad heasüdamlikud ja lahked, vihkavad teisi valudes näha ja ei talu rõhumist. Nad on ka väga korralikud ja traditsioonilised, tuginedes suuresti oma kogukonna toetusele ja vanade viiside mugavusele.
Suurus. Poolikud on keskmiselt umbes 3 jalga pikad ja kaaluvad umbes 40 naela. Teie suurus on väike.
Kiirus. Teie põhiline kõndimiskiirus on 25 jalga.
Õnnelik. Kui veeretate rünnakurullil, võimekuse kontrollimisel või salvestamisel viset 1, saate matriitsi uuesti rullida ja peate kasutama uut rulli.
Vapper. Hirmutamise vastu on teil visete salvestamisel eelis.
Pooleldi näksimine. Saate liikuda iga olendi ruumis, mis on teie omast suurem.
Keeled. Saate rääkida, lugeda ja kirjutada tavalisi ja poolikuid. Poolikeelne keel pole saladus, kuid poolikud on vastumeelsed seda teistega jagama. Nad kirjutavad väga vähe, nii et neil pole rikkalikku kirjandust. Nende suuline traditsioon on aga väga tugev. Peaaegu kõik poolikud räägivad tavalist, et vestelda inimestega, kelle maal nad elavad või mille kaudu nad reisivad.
Alamrass. Kaks peamist poolkõrvaliiki, kergejalgsus ja jämedad, sarnanevad pigem lähedaste sugulaste kui tõeliste alamrühmadega. Valige üks neist abirihmadest.
KERGEJALG
Kerge jala pooleldajana saate hõlpsasti tähelepanu eest varjuda, kasutades ka teisi inimesi kattena. Kaldud olema heatahtlik ja teistega hästi läbi saama. Forgotten Realmsis on kergete jalgade poolikud levinud kõige kaugemale ja on seega kõige levinum sort.
Valgusjalad on rohkem rännuheitlikud kui teised poolikud ja elavad sageli teiste rasside kõrval või elavad rändurielu. Greyhawki maailmas nimetatakse neid poolikuid poissnahkadeks.
Võime skoor suureneb. Teie karisma skoor suureneb 1 võrra.
Loomulikult varjatud. Võite proovida peita ka siis, kui teid varjab ainult olend, mis on vähemalt üks suurus suurem kui teie.
STOUT
Tugeva poolikuna olete keskmisest kõvem ja mürgile vastupidav. Mõni ütleb, et stoutidel on kääbusverd. Unustatud riikides nimetatakse neid poolikuid poisse tugevaks südameks ja nad on kõige levinumad lõunas.
Võime skoor suureneb. Teie põhiseaduse skoor suureneb 1 võrra.
Täielik vastupidavus. Teil on eelis mürgi vastu visete salvestamisel ja mürgikahjustuste vastu.
Need olid rahutu rahva lood, kes juba ammu pika paadiga merele ja jõgedele viisid, esmalt rüüstama ja terroriseerima, seejärel elama asuma. Ometi oli energiat, seiklusarmastust, mis laulis igalt leheküljelt. Kaua öösse luges Liriel, süütades küünla väärtusliku küünla järel.
Ta polnud kunagi inimestele palju mõelnud, kuid need lood võlusid teda. Nendel kolletunud lehekülgedel olid jutud julgetest kangelastest, kummalistest ja ägedatest loomadest, vägevatest ürgjumalatest ja maagiast, mis oli selle kauge maa osa ja kangas.
Enamiku maailmade arvestuses on inimesed tavalistest rassidest noorimad, kes on hilinenud maailma areenile jõudmisel ja lühikeseealised võrreldes kääbuste, päkapikkude ja draakonitega. Võib-olla püüavad nad oma lühema elu tõttu saavutada neile antud aastatel nii palju kui võimalik. Või äkki tunnevad nad, et neil on vanematele rassidele midagi tõestada, ja sellepärast ehitavad nad oma võimsad impeeriumid vallutamise ja kaubanduse alustalale. Ükskõik, mis neid ajendab, on inimesed maailmade innovaatorid, saavutajad ja teerajajad.
LAI SPEKTER
Oma rände- ja vallutussooviga on inimesed füüsiliselt mitmekesisemad kui teised levinud rassid. Tüüpilist inimest pole olemas. Isik võib seista 5 jalast veidi üle 6 jala ja kaaluda 125–250 naela. Inimese nahavärvid varieeruvad peaaegu mustast kuni väga kahvatu ja juuksevärvid mustast blondini (lokkis, krussis või sirged); isased võivad sportida hõredate või paksude näokarvadega. Paljudel inimestel on kriips mitteinimlikku verd, mis näitab vihjeid päkapikule, orkile või muudele suguvõsadele. Inimesed jõuavad täiskasvanuks hilisteismelisena ja elavad harva isegi ühte sajandit.
ERINEVUS KÕIGES
Inimesed on tavaliste rasside seas kõige kohanemisvõimelisemad ja ambitsioonikamad inimesed. Neil on väga erinevad maitsed, moraal ja kombed paljudes erinevates maades, kus nad on elama asunud. Kui nad elama asuvad, jäävad nad püsima: nad ehitavad linnu, mis kestavad läbi aegade, ja suuri kuningriike, mis võivad püsida pikki sajandeid. Inimese eluiga võib olla suhteliselt lühike, kuid inimrahvas või -kultuur säilitab traditsioone, mille päritolu on kaugeltki ühegi inimese mälu ulatusest väljas. Nad elavad täielikult olevikus – muutes need seikluselu jaoks sobivaks -, kuid plaanivad ka tulevikku, püüdes jätta püsiva pärandi. Inimesed on individuaalselt ja rühmana kohanemisvõimelised oportunistid ning nad hoiavad tähelepanelikult muutuva poliitilise ja sotsiaalse dünaamika suhtes.
KESTVAD ASUTUSED
Kui üksik päkapikk või päkapikk võib võtta vastutuse erilise asukoha või võimsa saladuse valvamise eest, leidsid inimesed selleks pühad käsud ja asutused. Kui kääbusklannid ja poolikud vanemad annavad igivana traditsioone edasi igale uuele põlvkonnale, kinnitavad inimlikud templid, valitsused, raamatukogud ja seadustiku koodeksid oma traditsioone ajaloo aluspõhjas. Inimesed unistavad surematusest, kuid (välja arvatud need vähesed, kes otsivad surma küüsist pääsemiseks surma või jumalikku taevaminemist), saavutavad nad selle, tagades, et neid mäletatakse siis, kui nad lahkuvad.
Kuigi mõned inimesed võivad olla ksenofoobsed, on nende ühiskond üldiselt kaasav. Inimmaad tervitavad suurt hulka mitteinimesi, võrreldes inimeste osakaaluga, kes elavad mitteinimlikes maades.
AMBITSIOONIDE EESKUJUD
Seiklust otsivad inimesed on julge ja ambitsioonika rassi kõige julgemad ja ambitsioonikamad liikmed. Nad püüavad teenida oma kaaslaste silmis au, kogudes võimu, rikkust ja kuulsust. Inimeste võitleja põhjustab rohkem kui teisi inimesi, mitte territooriume ega rühmi.
INIMESTE NIMED JA RAHVUSED
Kuna inimestel on teistest kultuuridest palju erinevam, pole inimestel tervikuna tüüpilisi nimesid. Mõned inimvanemad annavad oma lastele nimesid teistest keeltest, näiteks Dwarvish või Elvish (hääldatakse enam-vähem õigesti), kuid enamik vanemaid annavad nimesid, mis on seotud nende piirkonna kultuuri või esivanemate nimetraditsioonidega.
Inimeste materiaalne kultuur ja füüsilised omadused võivad piirkonniti metsikult muutuda. Näiteks unustatud riikides on rõivastus, arhitektuur, köök, muusika ja kirjandus Hõbemarsside loodemaadel erinevad kui kaugel asuvas Türgi või Impilturis idas – ja veelgi eristatum kaugel asuvas Kara-Turis. . Inimeste füüsilised omadused varieeruvad aga kõige varasemate inimeste iidsete rändete järgi, nii et Hõbemarsside inimestel on kõik võimalikud variatsioonid ja värvus.
Unustatud riikides on laialdaselt tunnustatud üheksa inimrühma, ehkki Faerûni lokaliseeritud piirkondades leidub üle tosina. Neid rühmi ja nende liikmete tüüpilisi nimesid saab kasutada inspiratsioonina, olenemata sellest, millises maailmas teie inimene on.
KALITIIT
Lühema ja kergema kehaehitusega kui enamikul teistel inimestel. Kališiitidel on tuhmjas pruun nahk, juuksed ja silmad. Neid leidub peamiselt Edela-Faerûnis.
- Kaliidi nimed:
- (Mees) Aseir, Bardeid, Haseid, Khemed, Mehmen, Sudeiman, Zasheir; (naine) Atala, Ceidil, Hama, Jasmal, Meilil, Seipora, Yasheira, Zasheida; (perekonnanimed) Basha, Dumein, Jassan, Khalid, Mostana, Pashar, Rein
CHONDATHAN
Kondatanid on sihvakas, punakasnahane, pruunide juustega rahvas, mis ulatub peaaegu blondist peaaegu mustani. Enamik on kõrgeid ja roheliste või pruunide silmadega, kuid vaevalt on need omadused universaalsed. Kondatani päritolu inimesed domineerivad Faerûni keskmaal, Sise mere ümbruses.
- Chondatani nimed:
- (Mees) Darvin, Dorn, Evendur, Gorstag, Grim, Helm, Malark, Morn, Randal, Stedd; (naine) Arveene, Esvele, Jhessail, Kerri, Lureene, Miri, Rowan, Shandri, Tessele; (perekonnanimed) Amblecrown, Buckman, Dundragon, Evenwood, Greycastle, Tallstag
DAMARAN
Peamiselt Faerûnist loodes leiduvad Damaranid on mõõduka kõrguse ja kehaehitusega, naha toonid varieeruvad tawny kuni fair. Nende juuksed on tavaliselt pruunid või mustad ja silmade värv varieerub suuresti, ehkki pruun on kõige tavalisem.
- Damarani nimed:
- (Mees) Bor, Fodel, Glar, Grigor, Igan, Ivor, Kosef, Mival, Orel, Pavel, Sergor; (naine) Alethra, Kara, Katernin, Mara, Natalie, Olma, Tana, Zora; (perekonnanimed) Bersk, Chernin, Dotsk, Kulenov, Marsk, Nemetsk, Shemov, Starag
ILLUSKAN
Illuskans on pikk, heleda nahaga rahvas, siniste või terasest hallide silmadega. Enamikul on varesmustad juuksed, kuid neil, kes elavad loodeosas, on blondid, punased või helepruunid juuksed.
- Illuskani nimed:
- (Mees) Ander, Blath, Kliid, Frath, Geth, Lander, Luth, Malcer, Stor, Taman, Urth; (naine) Amafrey, Betha, Cefrey, Kethra, Mara, Olga, Silifrey, Westra; (perekonnanimed) Brightwood, Helder, Hornraven, Lackman, Stormwind, Windrivver
MULAN
Sisemere ida- ja kagukaldal domineeriv Mulan on tavaliselt pikk, õhuke ja merevaigukarva nahaga, sarapuu või pruunide silmadega. Nende juuksed varieeruvad mustast tumepruunini, kuid maal, kus mulanid on kõige silmapaistvamad, ajavad aadlikud ja paljud teised mulanid kõik juuksed maha.
- Mulani nimed:
- (Mees) Aoth, Bareris, Ehput-Ki, Kethoth, Mumed, Ramas, So-Kehur, Thazar-De, Urhur; (naine) Arizima, Chathi, Nephis, Nulara, Murithi, Sefris, Thola, Umara, Zolis; (perekonnanimed) Ankhalab, Anskuld, Fezim, Hahpet, Nathandem, Sepret, Uuthrakt
RASHEMI
Rashemis on enamasti sisemerest ida pool ja sageli segatud Mulaniga, lühike, jäik ja lihaseline. Neil on tavaliselt tuhmunud nahk, tumedad silmad ja paksud mustad juuksed.
- Rashemi nimed:
- (Mees) Borivik, Faurgar, Jandar, Kanithar, Madislak, Ralmevik, Shaumar, Vladislak; (naine) Fyevarra, Hulmarra, Immith, Imzel, Navarra, Shevarra, Tammith, Yuldra; (perekonnanimed) Chergoba, Dyernina, Iltazyara, Murnyethara, Stayanoga, Ulmokina
SHOU
Shou on kõige arvukam ja võimsam etniline rühm Kara-Turis, Faerûnist kaugel ida pool. Nad on kollakaspronksist tooni, mustade juuste ja tumedate silmadega. Shou perekonnanimed esitatakse tavaliselt enne eesnime.
- Shou nimed:
- (Mees) An, Chen, Chi, Fai, Jiang, Jun, Lian, Long, Meng, On, Shan, Shui, Wen; (naine) Bai, Chao, Jia, Lei, Mei, Qiao, Shui, Tai; (perekonnanimed ) Chien, Huang, Kao, Kung, Lao, Ling, Mei, Pin, Shin, Sum, Tan, Wan
TETÜÜRIA
Faerûni lääneservas kogu mõõgarannikul laialt levinud tetüürlased on keskmise kehaehitusega ja kõrge kasvuga, tuhmunud nahaga, mis kipub elama kaugemal õiglasemaks kasvama. Nende juuste ja silmade värv on väga erinev, kuid pruunid ja sinised silmad on kõige levinumad. Tetüürlased kasutavad peamiselt Chondatani nimesid.
TURAMI
Sisemere lõunakalda pärismaalased on türami rahvas üldiselt pikk ja lihaseline, tumeda mahagonnahaga, lokkis mustade juuste ja tumedate silmadega.
- Turami nimed:
- (Mees) Anton, Diero, Marcon, Pieron, Rimardo, Romero, Salazar, Umbero; (naine) Balama, Dona, Faila, Jalana, Luisa, Marta, Quara, Selise, Vonda; (perekonnanimed) Agosto, Astorio, Calabra, Domine, Falone, Marivaldi, Pisacar, Ramondo
INIMESTE OMADUSED
Inimeste kohta on raske üldistusi teha, kuid teie inimese iseloomul on need jooned.
Võime skoor suureneb. Teie võime hindab igaüks 1 võrra.
Vanus. Inimesed jõuavad täiskasvanuks hilisteismelisena ja elavad vähem kui sajandi.
Joondamine. Inimesed ei kipu eriti joonduma. Nende seas on parimad ja halvimad.
Suurus. Inimeste kõrgus ja kehaehitus on väga erinevad, vaevalt 5 jala pikkusest üle 6 jala. Sõltumata teie asukohast selles vahemikus on teie suurus keskmine.
Kiirus. Teie põhiline kõndimiskiirus on 30 jalga.
Keeled. Saate rääkida, lugeda ja kirjutada teie valitud ühist keelt ja ühte lisakeelt. Inimesed õpivad tavaliselt teiste rahvaste keeli, kellega nad tegelevad, sealhulgas ebaselged murded. Nad armastavad piserdada oma kõnet teistelt keeltelt laenatud sõnadega: Orkide needused, Päkapiku muusikalised väljendid, Dwarvishi sõjaväelased fraasid jne.